Senaste veckan i bild

Förra veckan var helt maxat. Först hade vi tredagars läger på Ästad Gård med Diggiloogänget. Alla var där. Måndagen började med möte. (vi fick bland annat höra att vi är svenska landslaget i underhållning) - man tackar. Sedan kör-repade vi. Jag tyckte det kändes som att alla andra satte varenda ton och jag själv var helt utanför och hamnade fel och sjöng när alla andra var tysta , sa fel ord och sjöng på dialekt mm, men så kom jag på hemligheten. Gör man bara precis som Jessica Andersson (för hon sätter allt) så klarar man sig bra. Jag underhandlade m Tess i Alcazar att hon lär mig alla schlager hon kan... hon kan säkert 1000 mot att jag lär henne spela trombon. Sedan var det dansträning i två timmar. Nu gällde det att inte lägga fälleben på sig själv.
Övriga sysslor som man hann med var signera 30 gitarrer och 100 affischer, snacka kostym, fotografering, samt äta vrålgod mat och bada i undervattensbastu. Ja, som ni förstår så vad det hela helt enkelt mycket njutbart.


Dagen efter gällde det att packa väskor och kolla över instrument för hela storbandet skulle iväg till Tyskland. Vi spelade runt om i Dresden nästa dag och bland annat var vi och spelade i en gruva långt ner under marken. Det var läskigt till en början. Iskallt och fuktigt, men glad publik, svängig musik och god mat kan ju göra underverk. På kvällen var det otroligt lyckat och lyckligt. Flera tusen pers i publiken. Jag hade en vrålsnygg klänning, Bandet svängde, det blev stående ovationer... och ett stort bonus: Dresden är en underbart vacker stad.
Jag var med på TV3 i torsdags! se länken här:

Bild1. Undertecknad och Patrik Krall på Ästad Gård
Bild 2. Undertecknad, Erik Linders och Jessica Andersson
Bild 3 Hela Carling Big Band gigade i en silvergruva utanför Dresden/Tyskland. På bilden Nanna, Idun, Jag , Ulf Carling, Mattias Uneback











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0