Säsongsbästa i Ullared



Malin känner lugnet i Ullared!

Japp - Orten, platsen - Ullared.
Det är här vi hittar stämningen. Solen sken på oss i morse och det var gött.

Jag tänker inte hålla på dagens stora grej utan går direkt på toppningen.

Vi snackar Ceasardressningslöpet med 70 meter häcklöpning tur och retur under 2 minuter. Ja, nu var det kanske inte em klassisk löparhäck utan ett kravallstaket med Diggiloologga. Enligt kocken ( Richard) så kan det vara säsongsbästa.

Klockan är 17.30 och publikinsläpp och dagen till ära så fick jag komma tillbaka till Serveringstältet och agera praktikelev där. Rätt var det är när det är fullt med folk i kön ropar Kocken.

Kocken - "Rönngren - Ceasardressning är slut. Jag hehöver den nu. "

Jag - "Japp. det är uppfattat - jag löper! Klocka - tillbaka på 2 min"

Jag plockar fram mitt lättaste löpsteg. Genar över disken.
Mot kylbilen.

Löper längst arenan. Det går fort. På min högersida närmar sin Tind och Willes Godis och Läsk kiosk.
Ser Kravallstaketet som avskiljer publikområdet och bakstageområdet. Ser sedan Kiosken, tillbaka till Staketet. Kiosken, får ögonkontakt med Wille. Ropar kolla in detta.

Nu är det som att tiden stannar och allt löper i slowmotion.
Ett tag mot gräsmattan, tar i, trycker ifrån.
Jag lyfter över kravallet. Får tag om högerfoten. Trycker ut i en fet grab ala snowboard maner. Det blir en klassisk fotgrab. Känslan är enorm. In i Kylbilen. Hämtar dessingen och löper tillbaka.

På tiden. 1:58:14 är jag tillbaka.
Det ni. Detta kommer bli ett minne.



Förövar kravallhopp.





Erik har en ovanligt tung dag. :)

Tack till Er alla som kom och hälsade på i Ullared.
Nu åker vi mot Nääs slott i Göteborg.

Skriv gärna en rad om ni vart i Ullared eller om du tittar förbi i morgon.

Bästa hälsningar
en Andreas med begynnande träningsvärk.


Kommentarer
Postat av: Micke Edman

Hahah,det e bra rönne,formen värkar bra inför vasaloppet:D

2010-08-01 @ 02:34:30
Postat av: Johanna

Hej alla glada diggelooare! Jag var på konserten som ni hade på Storforsen i Älvsbyn! Den var grym! Jag tog kort på konserten och efter konserten så om ni går in på min blogg och bläddrar neråt så kommer ni att se bilder på det härliga diggeloo gänget!



Hoppas att ni gillar det och ha det gött!

Hej då

2010-08-03 @ 22:11:18
URL: http://annahojneron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0