Dagens fotvårdstips signerat Johan Blick.


Vackert och naturskönt i Esilstuna.


När de tappra diggilookrigarna vaknade upp i morse så kunde följande konstateras.
- Det regnar -

Efter att vi vidare hade gnuggat ur den västa sömnen och lite mosigt stack ut näsan genom bussdörren så kunde vi dock dra en läntnadens suck. Det hade regnat - men det är blott överalt.

Då undertecknad inser att idag kan jag vara tvungen plocka fram stövlarna var jag tvunget att ta en liten tankepaus och gnugga den hjärncell som styr min kreativitet. Att hoppa i stövlarna är inte ett alternativ.
Jag plockade fram ett gammalt beprovat, slippa stövlar tips. Plastpåse i skon - tipset.

Här kommer min 4stegs metod till torra fötter i blött gräs
Jag kallar den för SPSS - Strumpa - påste - strumpa - sko - metod.



Påse i skon!

...med det är här självste Johan Blick kliver in och tar en paus i sitt morgonkaffe.

Johan Blick är teknisk samordnare på Diggiloo.
Johan är mannen som har svaren på dina frågor.
Med sitt korrekta och stabila uppträdande och otaliga år av erfarenhet är johan mannen du släpper förbi i kaffekön.

Efter att fått tagit endel syrliga komentarer av crewet om påse i skon-metoden kunde jag inte annat är ta dom - men fast i min övertyglese att detta är den bästa lösningen för dagen kunde jag stå med rakrygg.

Då kliver Johan.

"Du kör påse i skon idag! Brukar jag också göra!"
(teknikerna-gubbarna tystnar)

"vill du ha ett tips - ikväll, ta Cederroths hudlotion och smörj in hela foten - på med en torr strumpa, så får du mjuka å fina fötter även i morgon utan sprickor!"


Så detta var dagens forvårdstips.

Ikväll Bjuder Diggiloo upp till show i Eskilstuna.
Vi ses i kväll!





Glöm inte att hälsa på tjejerna i Serveringen.


På återséende.

/Andreas

Kommentarer
Postat av: Mamman

Vi va där......! Tack alla helt underbart!

2010-07-25 @ 22:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0