Hälsningar från Ukraina!

Maten mycket trevlig, gott bröd, god salami, gott kaffe, gott vatten. Ukarainarna mycket trevliga.Fullsatta teatrar med 1000 människor som skrattar åt alla skämt, vrålar på solon, och klappar uppmuntrande när jag presenterar på ryska.

  • Resan har blivit oväntat spännande. 60 mil ukrainsk turnébuss på vintern… Snön smälter på vissa ställen och då kör man genom meterhögt vatten. På andra ställen är det fortfarande is och tjälskador i vägen. 10 timmar senare var vi framme i Dnepropetrovsk. Gigantiska affischer över hela  stan och en ny fullsatt teater. Under föreställningens gång kom publiken upp med blommor till musikerna. När Idun sjungit fick hon en hel famn full med snödroppar. Det blev stor succé. Jag rev teatern med trumpetbalansen. Efter föreställningen insjuknade Max och Mattias Uneback i matförgiftning och jag kom fram till att jag fått lättare hjärnskakning.. Det kostar att ha kul! Bussen körde vidare. Halv fyra på natten kom vi fram till ett hotel i Poltava.

Bästa Hälsningar
Gunhild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0