Härligt härligt men farligt farligt....

Ja så kan man sammanfatta min naturupplevelse den 2 januari.
Strålande sol, 11 grader kallt, svart blankis och blå himmel.
I ca femton år har jag älskat att åka långfärd på skridskor men har aldrig råkat ut för något dramatiskt.......tills nu.
Jag gjorde alla fel man kan göra när jag trots varning åkte in i en vik där söt och saltvatten möts, bara för att få en kanonbild på naturen.
Det kändes overkligt när jag plötsligt gled igenom isen och kände att jag låg i det iskalla vattnet ända upp till hakan.
Adrenlinet pumpade så häftigt att jag handlade okontrollerat och började försöka ta mig upp i fel riktning, där isen var ännu svagare.
Av nån anledningen lyckades jag kontrollera paniken och sa till mig själv " nu tar du det jävligt lungt" vilket jag upprepade hela tiden när jag sjönk tillbaka i vattnet efter tredje försöket.
Till slut kunde jag balansera kroppsvikten så att viktfördelningen var på en större yta och därmed dra mig mot starkare is.
Uppskattningsvis låg jag i vattnet ca. tre minuter.
Därefter en skridskofärd längs hela Brunnsviken i Sthlm till Roslagstull där jag fick av mig skridskorna och sprang hem till min lägenhet i Vasastan.
Utan isdubbar hade jag fått ta hunden med mig in i himlen.
Slutet gott och en upplevelse rikare. Ödmjuk till livet är mitt motto Carpe Diem
Bästa hälsningar
Lasse H

Kommentarer
Postat av: Martin

Vilken tur att du lyckades behålla lugnet! Hoppas att du har tinat upp ordentligt nu!

2009-01-07 @ 15:22:36
Postat av: Anna från Finland

nämen usch då, det är därför jag aldrig vågar gå ut på isen. Men tur att det gick bra!!

2009-01-07 @ 22:17:42
URL: http://annasareblogg.blogg.se/
Postat av: Elin Wåhlin

uhs då! Jag ahr en sjö vid mej me..men det är över 5 dm tjock! Så det var många som åkte bild på isen !

2009-01-10 @ 21:18:54
Postat av: Anonym

Smart att du hade med dig isdubbarna!

2009-01-13 @ 13:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0