Oväntat uppvaknande

Telefonen ringer.....famlar efter luren i totalt mörker.....svarar med grötig stämma.........eh..hallå...
"Happy Birthday to you" sjungs det  medan hjärnan febrilt försöker orientera sig in till nuet.
Hälsningen kommer från ett härligt gäng, lätt berusade kompisar som 00.30 precis håller på att angöra Nassau i Västindien. " Kom hit ....det är 27 grader varmt och vi har just haft en helafton ombord på vårt grymma kryssningsgartyg" hetsar upprymda röster.
 Jag tackar och lägger på luren och tittar upp mot en kolsvart , disig, gråkall decemberhimmel....slår på TV:n och ser morgonens väderrapportör informera om ytterligare gråkalla dagar.
Kontrasterna gör livet upplyste mig en god vän häromdagen när jag gnällde på mörkret här hemma.
Det är ju en sanning att ta till sig när man tänker på att om sex månader är det bara ca  två veckor kvar till midsommar med dragspel, sill och nubbe blandat med fågelsång, strålande sol och glada badande barn.
Det är då tankarna går till en sommar tillsammans med ca 100 personer som blir ett sammansvetsat gäng, alla med Diggiloo som en gemensam nämnare och med vår trogna och ständigt växande publik i fokus.
Lättad och befriad från min dysterhet tack vare denna positiva mentalcoachning känner jag plötsligt doften av nybryggt kaffe och beger mig ut i livet denna plötsligt härliga decemberdag.
All for now

Lasse H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0