Julkonserter!!!

Hej Alla där ute i julhandeln och snön. Har precis klarat av dom sista julkonserterna Bl a med trumslagaren Butch Miles, som lirat med Count Basie i alla år (Ja det svängde nåt kopiöst!) Hörde Magnus Johansson. Han är helt outstanding. Lirar trumpet så hela konserthuset lyfter. Vilken ton, vilken värme! Dessutom är han så glad, positiv och trevlig så det är helt omöjligt att inte tycka om honom. Sedan var det dags för Luciafirande på dagis. Varje litet barn hade ungefär 5 kameror som följde minutiöst vartenda steg. Jag fick aldrig mobilkameran att funka så jag missade hela framträdandet. Hmm Det gjorde förresten inget för mina barn grät och verkade trötta.(Jag riktigt kände hur tanterna bakom mig tyckte att det är ju absolut ingen ordning på dom där jazzmusikerna.) Julens stora hjälte var emellertid Joe Labero på Amiralen i Malmö. Helt magiskt... vräkigt och självsäkert. Coolt ...också ser han oförskämt bra ut. Assistenten Maria Zeniou går inte av för hackor hon heller - slukade eld medans hon svävade. God Jul på er allihopa! Gunhild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0