Grattis Thomas - Dalhalla show 2 - nästa Storforsen, Älvsbyn!



Två utsålda shower på Dalhalla, lördagens show bjöd på bättre väder.


Leif Ottebrand och Diggiloo bandet i riktigt Diggiloo ljus!


Laddning inför show ... tycker dom ser lite alvarliga ut musikerna....
eventuellt någon svår not dom sitter och klurar på!
Mats Johansson, Leif Ottebrand, Peter Johansson, Dan Evmark,
Michael Engström, (saknas på bild gör Miko Rezler, Per Strandberg
och trumpetaren Magnus Johansson.



Jessica sjunger ur Evita i befintlig Dalhalla scenografi!


Thomas Di Leva var tillbaka (nybliven pappa) - så vårt gäng kändes
åter komplett!
Vi överlämnade blommor, och nalle med Diggilloo kaftan till den nyfödde
sonen!

De har varit fantastiskt att göra Diggiloo i Dalhalla, har blivit fantastiskt
mottagna överallt. 
Tack till hotell Lerdalshöjden!
Tack Dalhalla!
Ses nästa sommar - hoppas jag

Bloggare
Anette Isaksson
Turnéledare

Kommentarer
Postat av: Carina Forsberg

Ett jättetack till er alla ni va helt underbar allihopa,ni gav allt å vi fick så vi teg å var så nöjda,en kväll man aldri glömmer...tack å åter tack ni var bara så JÄTTEBÄST...kramar i massor från mej <3



Carina F

2011-07-17 @ 23:45:56
Postat av: Andreas Ulanowsky

Annette, tack för förtroende för Dalhalla. Kul att Ni fick mitt kort, också. Jag var mycket nöjda med både shower. Det märks att det var Di Leva som var Diggiloos Ess kort i sammanhanget. Men alla artister var kul att få höra. Och det var kul med några nya artister som Linda Pritchard, som Jag tycker har en stark röst. Hon sjunger bra inom R n B, och Jag tycker hon ska fortsätta att utveckla rösten så det blir ännu bättre.



Jessica Andersson och Charlotte Perrelli har mycket bra röster och är härliga att lyssna på. Och Linda Bentzing gjörde en kul tolkning av Lady Gaza också.Så Jag hoppas att vi ser mer av dessa tre sångare i framtiden.



Bästa nummer för min del var Ett Glas Öl, eftersom den låten ligger nämast till Jazz genre. Och det var kul med tolkningar av Beatles låter i samband med olika musikaler. Ett härligt, unik, förslag!



Showen var en upplevelse på Dalhalla, och det var en av de få shower som verkligen gav bra publik respons de senaste åren. Jag hoppas också att Diggiloo gänget, med Diggbandet (kul namn va?) återkommer till Dalhalla år 2012! Responsen till att showen var i Dalhalla har varit mest possitiv dessusom. Den enda som Jag tycker Ni får fundera på är om start tiden, då Jag tror att det skulle uppskattas borjar kl. 19:00 av de som har små barn. Ni kan senare ligger showen i juli. Det blir samma effekt, dock, med ljus.



Jag vill också föreslår att det kommer en väl känd musiker, gärna inom Jazz, så man får höra solos med musik. Det blir mera intressant med olika former av musik. Ni har redan gjört ett bra jobb med att har mera olika former av musik. Det blev lite för mycket sång, tyckte Jag.



En ny komiker behövs för att förnya showen, tycker Jag. Det finns många bra komiker runt om Sverge. Det finns t.o.m. bra trollkarkar som blanda humor och trolleri. Eller prova med en annan form av underhållning under showens gång.. för att överraska publiken med öväntade moment. Detta är en smart idé tycker Jag.



Jag halsa alla i Diggiloo Gänget en trevlig sommar. Jag ser fram emot en ny show nästa sommmar.

2011-07-18 @ 18:08:40
Postat av: Anonym

2011-07-20 @ 12:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0